شهیدان نواب صفوی و یارانش در دوران رژیم ستمشاهی با دعوت حوزه‌ها به حضور در عرصه سیاسی کشور، ایجاد ایده تشیع انقلابی و با هدف تشکیل حکومت اسلامی و تدوین قانون اساسی کشور براساس آموزه‌های قرآن دست به مبارزه با رژیم شاه زدند. آنها معتقد بودند روحانیون باید سکوت در مقابل حکومت را کنار بگذارند، حکومت اسلامی جایگزین مشروطه و حکومت غربگراها شود و جنبش‌های انقلابی مسلمان در سراسر جهان متحد شوند. تدوین قانون اساسی براساس آموزه‌های قرآن و دین اسلام از برجسته‌ترین تفکرات این گروه محسوب می‌شد.

ادامه مطلب...

+ نوشته شده توسط : سید میثم | مسافران آسمانی [ مسافر] |


با اوج گیری نهضت اسلامی در سال 1357 اندیشه طرح تشکلی به نام شورای انقلاب در میان روحانیون معتمد حضرت امام (ره) پدید آمد که در سفر شهید مطهری به پاریس این طرح با امام در میان گذارده شد. با موافقت معظم له این شورا تشکیل گردید و اعضای آن انتخاب شدند. پس از آن امام خمینی (ره) طی اطلاعیه ای اعضای شورای انقلاب اسلامی را تعیین و وظایف آن را برای مردم تشریح نمودند.معظم له در بخشی از اطلاعیه خویش فرمودند: به موجب حق شرعی و بر اساس رأی اعتماد اکثریت قاطع مردم ایران که نسبت به این جانب ابراز شده است، در جهت تحقق اهداف اسلامی ملت شورایی به نام شورای انقلاب اسلامی مرکب از افراد با صلاحیت و مسلمان و متعهد و مورد وثوق موقتاً تعیین شده و شروع به کار خواهند کرد.

ادامه مطلب...

+ نوشته شده توسط : سید میثم | مسافران آسمانی [ مسافر] |


امشب، زیباترین گل از گلستان مهربانى و عطوفت شکوفا مى شود. گل بى خار که رایحه دل انگیز مهربانى با خلق را به مشام جان مى رساند. گلى که هیچ گاه رخ در نقاب خشم نکشید و شمیم روح فزاى عفو و گذشت را در فضاى دل ها پراکند.

دل را به دسته گل های انتظار آذین می بندیم و چشم در راه مولود فضیلت ها و سرمشق عارفان و سالکان، امام موسی کاظم (ع) می نشینیم و ندا سر می دهیم: سلام ما بر تو ای که سجاده شب، غمناک از مناجات شب و نیمه شبت و میله های سرد و زندان شرمنده از این همه استقامت تو. ای سرمشق مقاومت و صبوری! ای اسطوره پرشکوه و هارون شکن!ای مهربان!خوش آمدی.  

ولادت با سعادت حضرت امام موسی کاظم (ع) را به مسلمانان جهان تبریک می گوییم .


+ نوشته شده توسط : سید میثم | مسافران آسمانی [ مسافر] |


بسیجی ها نشان از عشق دارند.........که دست از عاشقی ها  بر ندارند

به حکم  پیر و میدان  دار بسیجی.........چه شیرین در ره دین جان سپارند

کاسپار واین برگر(آمریکایی)در توصیف بسیجیان ایرانی گفته بود:

«مقابله با چنین آدمهایی ممتنع است آنها با اینکه شک ندارند از عملات زنده بر نمی گردند باز خود را به دل حادثه می زنند. بی جهت نبود که بعد ها وقتی صدام به کویت حمله کرد و با تهدید آمریکاییها مواجه شد افتخارش این بود که کسی است که 8سال در برابر ایرانیها جنگیده.آمریاییها هم خوب می دانستند اوچه می گوید.»واکنون هم آمریکاییها می دانند که نسلهای بسیجی تا انقلاب مهدی ادامه دارندومکر های آنها را برملا می کنند .

شرف می بارد از روی بسیجی ..........خوشا لطف و خوشا بوی بسیجی

ز قیل و قال شرق و  غرب دنیا .......... نیای  خم    به   ابروی   بسیجی

وقتی به حاج همت می گویند مگه تو چه چیزی از این بسیجی ها دیده ای که اینقدر به آنها احترام می گذاری ودوستشان داری؟ می گوید:چیز هایی که من دیده ام شما به عمرتان نخواهید دید . این بسیجی ها نور چشم من هستند .وقتی همه چشمها در خواب فرو رفته چشمان اینها پر از اشک می شود وبه در گاه خدا ناله می کنند .من خاک پای بسیجی هاهستم.


+ نوشته شده توسط : سید میثم | مسافران آسمانی [ مسافر] |


9 دی

9دی یک درس عبرت بزرگ برای دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود. بزرگترین درس عبرت 9 دی به استکبار این بود که با دقت بیشتر نسبت به مبانی اعتقادی  مردم حرکت کنند و هرگز جامعه دینمدار و باورمند ایران را با جوامع غیر ارزشی و بی هدف خود مقایسه نکنند. نهم دی پاسخ مناسبی بود به حرکت ساختارشکنانه عده ای معلوم الحال که از سرویسهای امنیتی و اطلاعاتی خارج از کشور هم هدایت می شدند و عده ای فریب خورده هم با آنها همگام و همراه شدند و در روز عاشورا حرکتی کردند که طاقت مردم به سر آمد و در نتیجه منجر به خلق حماسه نهم دی شد. مردم آگاه و با بصیرت ایران در این روز تاریخی ضمن تجدید بیعت با آرمانهای حضرت امام خمینی (ره) به ندای رسای مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت مبارزه با اقدامات ساختارشکنانه لبیک گفتند و با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب پاسخ کوبنده ای به توطئه ها و فتنه های مرموز استکبار جهانی و ناآگاهان و فریب خوردگان داخلی دادند. مردم در حماسه نهم دی حضور چشمگیر داشتند و نشان دادند در طول تاریخ هر موقع باورهای آنها مورد حمله و هجمه قرار بگیرد واکنش سریع نشان می دهند. اهالی یک جامعه باور محور که بر اساس باورهای خود زندگی می کنند و باورهایشان برایشان مقدسند، تحمل توهین به باورها و اعتقادات خود را از طرف هیچ شخص و گروهی نداشته و با حرکت خردمندانه و قاطعانه خود پاسخ دندان شکنی به هرگونه عمل یا گفته تحریک آمیز و توطئه گرانه می دهند. دستاورد عمده این روز تبلور و تشعشع بیش از پیش نقش مقام عظمای ولایت در آگاهی بخشی و هدایت عالمانه انقلاب اسلامی و ولایت پذیری جامعه ولائی ایران اسلامی بود و اگرچه این نکته بارها در موارد و برهه های مختلف به منصه  ظهور رسیده است اما در آن مقطع برای بدخواهان انقلاب و استکبار جهانی که با صرف هزینه های میلیاردی منتظر بروز شکاف درجامعه اسلامی وبهره برداری منفی خود ازاین جریان بودند،ناامیدی و یاس وسرخوردگی شدیدرا به همراه داشت


+ نوشته شده توسط : سید میثم | مسافران آسمانی [ مسافر] |


دو ماهی می‌شد که در اطراف پاسگاه سمیه _ منطقه‌ی فکه _ مستقر شده بودیم. هر روز از طلوع تا غروب خورشید، زمین منطقه را جست‌وجو می‌کردیم، ولی حتی یک شهید هم نیافته بودیم. برایمان خیلی سخت بود. در آن هوای گرم با امکانات محدود و هزار مشکل دیگر، فقط روز را به شب می‌رساندیم. روزهای آخر همه ناامید بودند و من از همه بیشتر. دو سال بود که در آتش حضور در گروه تفحص می‌سوختم و پس از التماس بسیار توانسته بودم جزو این گروه شوم، ولی آمدنم بی‌فایده بود. اول فکر می‌کردم آن موقع‌ها سنم کم بوده و نتوانسته‌ام در جبهه‌های جنگ حضور داشته باشم اما حالا جبران مافات می‌کنم ولی... ادامه مطلب...

+ نوشته شده توسط : سید میثم | مسافران آسمانی [ مسافر] |